Ćwiczenia
Zaimplementuj liczby całkowite dowolnego rozmiaru. Operacje do zaimplementowania: dodawanie, odejmowanie, mnożenie przez liczbę typu int, tworzenie.
Laboratorium
Zaimplementuj klasę Wielomian. Wielomian powinien mieć:
- konstruktor bezargumentowy tworzący wielomian zerowy;
- konstruktor tworzący jednomian;
- konstruktor tworzący wielomian na podstawie tablicy współczynników; nie marnujemy pamięci – trzymamy tablice długości stopień wielomianu + 1;
- metodę liczącą wartość wielomianu w punkcie;
- metody dodaj(Wielomian) i odejmij(Wielomian) zwracającą nowy wielomian będący sumą (różnicą) pierwszego i drugiego argumentu;
- (dla chętnych) metodę pomnóż(Wielomian) zwracającą iloczyn pierwszego i drugiego argumentu.
W nowym pakiecie utwórz klasę Program korzystającą z Wielomianu. Program bierze jako argumenty wiersza poleceń listę współczynników pierwszego wielomianu, nastepnie symbol działania, a potem listę współczynników drugiego wielomianu. Program wypisuje podanego wynik działania na standardowe wyjście. Np.
java main.Program 1 0 1 + 1 1 -1 1
daje w wyniku
2+x^1+x^3
Praca domowa nr 5
Zadanie o wielomianie. Termin oddania: 26 marca 2014 r.